Ledigt jobb: Vårdbiträde
- Jobb
- Vikarie inom funktionsstöd i Härjedalen
Vikarie inom funktionsstöd i Härjedalen
Härjedalens kommunJämtlands län, Härjedalen
Tidigare erfarenhet är önskad
49 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Välkommen till Härjedalens kommun!
I Härjedalens kommun finns plats för både arbete och fritid, för eget ansvar och personlig utveckling. Som medarbetare hos oss får du möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter och bidra till vårt övergripande mål; att ständigt förbättra vårt samhälle för Härjedalingarnas bästa! Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.
Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] (mailto:[email protected]) eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.
Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt.
Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du vara med och skapa goda levnadsvillkor för personer med funktionshinder?
Som vikarie inom funktionsstöd har du ett viktigt uppdrag där du varje dag bidrar till att skapa trygghet, delaktighet och livskvalitet för personer med funktionsnedsättning.
Härjedalens kommun söker nu engagerade medarbetare till våra verksamheter i Sveg, Funäsdalen och Hede.
De som jobbar minst 300 timmar under juni, juli och augusti får en sommarbonus på 6 000 kronor.
Bifoga ditt CV, referens, var du önskar arbeta och ett kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringen ber vi dig skicka in ansökan digitalt. Rekrytering sker löpande.
Vi använder systemet TimeCare Pool där du genom att styra din tillgänglighet bestämmer när och hur mycket du vill jobba.
Arbetsuppgifter
- Arbeta nära individen och vara en viktig del i att forma en fungerande och meningsfull vardag.
- Dokumentera, ta del av information och ge muntligt stöd.
Kvalifikationer
Krav:
- Mycket god förmåga i det svenska språket, i både tal och skrift.
Meriterande:
- Körkort är en merit men inte alltid ett krav. Ange i din ansökan om du har körkort eller ej.
- Relevant yrkesutbildning för området.
- Erfarenhet från arbete inom funktionsstödområdet, vård och omsorg eller socialpsykiatri.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Personliga egenskaper
- Du är lätt att samarbeta med, bidrar till ett trivsamt arbetsklimat och en effektiv arbetsgrupp.
- Du är serviceinriktad, har en positiv attityd, är flexibel och känner dig trygg med att arbeta både självständigt och i team.
- Du är ansvarstagande och har förmåga att ta egna beslut.
Det viktigaste är att du är genuint intresserad av människor och kan se och bekräfta människan du möter.
Kontaktinformation
Rikard Mattsson, Enhetschef Resurscenter, 0680 - 163 02, [email protected] (mailto:[email protected])
Rekrytering, Bemanning- och rekryteringsplanerare, [email protected] (mailto:[email protected])
Mia Hurtig, Fackligt ombud Kommunal, 076 - 141 60 82, [email protected] (mailto:[email protected])
Arbetsplats
Sveg
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb